Past Exhibitions
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For Immediate Release.
Yang Fudong
26 February - 2 April 2011

La galerie Marian Goodman Paris est heureuse de présenter la quatrième exposition de l’artiste chinois Yang Fudong. Elle comprendra Fifth Night, son dernier film multi-écrans, et International Hotel, une série de sept photographies noir et blanc.
 
Pour International Hotel, Yang Fudong s’est inspiré des moments où les sportifs sont hors de l’eau lors des compétitions de natation. Il a mis en scène ces instants d’attente, de joie ou de repos avec des mannequins autour de la piscine Art déco de l’International Hotel de Shanghai. Pour l’artiste, la série est comme un film, chaque photographie représentant une séquence. L’environnement, le stylisme et l’allure des filles évoquent les « femmes modernes » chinoises d’avant la deuxième guerre mondiale, qui posaient pour les publicités, les calendriers ou les affiches de films et dont les portraits stylisés ont contribué à l’émancipation féminine. A la manière des modèles de l’époque, les jeunes filles sourient à l’objectif ou font mine de réagir à une action se déroulant hors cadre. Yang Fudong cherche à rendre compte des enjeux complexes auxquels font face les jeunes femmes dans la Chine actuelle. 
 
Fifth Night est une installation vidéo composée de sept projections synchronisées, montrant les rues du vieux Shanghai de nuit. Au milieu du décor, une scène a été montée, un tramway est en réparation et différents personnages apparaissent, sans qu’il y ait de lien entre eux. L’artiste a utilisé la technique qu’il nomme du « film à vues multiples », qui complète notre vision habituelle, puisqu’il utilise sept caméras filmant la même scène depuis sept angles différents, avec des variations d’échelles, de profondeur et de mouvements. Toute l’attention du spectateur se concentre sur l’expression des personnages, dont les plus simples actions paraissent monumentales. Ce qui intéresse l’artiste c’est la beauté qui émane du hasard, qu’il capte grâce aux ajustements des caméras et aux réactions subtiles des acteurs face aux multiples objectifs. L’œuvre incite à un questionnement sur la réalité, la perception et la sensation du temps.
 
Né en 1971 et résidant à Shanghai, Yang Fudong a suivi une formation de peintre, avant de se consacrer à la photographie, la vidéo et le film dès la fin des années 1990. Son film en cinq parties intitulé Seven Intellectuals in Bamboo Forest (2003-2007) assoit sa reconnaissance internationale comme l’un des artistes les plus intéressants de la jeune génération chinoise. Au cœur de ses œuvres apparait la désorientation de la jeunesse de son pays, tiraillée entre tradition et mode de vie occidental, et la construction de l’identité, façonnée par la mythologie, la mémoire personnelle et le vécu. Infusés de questions existentielles et psychologiques, ses travaux sont d’une grande beauté plastique, rappelant parfois l’atmosphère des films des années 1930 ou des films noirs d’après-guerre. 
 
La prochaine exposition monographique de Yang Fudong ouvre le 18 mars 2011 à la Sherman Contemporary Art Foundation de Sydney. En 2010, des expositions personnelles lui ont été consacrées au Kunsthaus Baselland de Bâle, au Musée national d’art contemporain d’Athènes et au Kino Kino de Sandnes (Norvège) ; en 2009 au Hara Museum de Tokyo, au Musée d’art contemporain de Denver, à l’Asia Society and Museum de New York, au MuHKA d’Anvers, au Zendai Museum of Modern Art de Shanghai. D’autres expositions monographiques importantes ont eu lieu au Phoenix Art Museum, Phoenix (2008), à Parasol Unit, Londres (2006), au Stedelijk Museum, Amsterdam (2005), au Castello di Rivoli, Turin (2005), au Kunsthalle Wien, Vienne (2005), à la Renaissance Society, Chicago (2004). 
L’œuvre Fifth Night a été présentée dans Rehearsal: 8th Shanghai Biennale en 2010. Cette meme année, Yang Fudong a participé à d’autres expositions de groupe dont : 21st Century: Art in the First Decade, Gallery of Modern Art, Queensland; The Beauty of Distance: Songs of Survival in a Precarious Age, 17th Biennale of Sydney; Shanghai, Asian Art Museum, San Francisco. En 2009, les expositions importantes incluent: Breaking Forecast, 8 Key Figures of China's New Generation Artists, Ullens Center for Contemporary Art, Pékin; The State of Things, BOZAR, Bruxelles; Shanghai Kino, Kunsthalle Bern; Reversed Images, Museum of Contemporary Photography, Chicago. On peut également citer Sprout from White Nights, Bonniers Konsthall, Stockholm (2008) ; The 52nd International Art Exhibition, La Biennale di Venezia, Venise (2007); The Real Thing: Contemporary Art from China, Tate Liverpool (2007); Asia Pacific Triennale of Contemporary Art, Queensland (2006); Time Zones: Recent Film and Video, Tate Modern, Londres (2005); Chinese Pavilion and Utopia Station, the 50th Biennale di Venezia, Venise (2005); Liverpool Biennial (2004); Documenta 11, Kassel (2002).

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Marian Goodman Gallery Paris is pleased to present its fourth exhibition of work by Chinese artist Yang Fudong. We will be showing his most recent multichannel film Fifth Night and a series of seven black and white photographs entitled International Hotel.
 
International Hotel was inspired by popular images of swimmers at the pool side during competitions. He staged these moments of waiting, joy and rest with models around the Art Deco pool of the International Hotel in Shanghai. For the artist the series is like a film with each photo representing a scene. The environment, make-up and allure of the girls evoke the Chinese “modern women” as seen in advertisements, calendars, film posters before the Second World War, which contributed to the feminine emancipation. Just like the women of this period, the models in the photographs smile at the camera and pretend to react to an action taking place beyond the lens. Yang Fudong captures the complex issues that confront young women in contemporary China.
 
Fifth Night is a video installation composed of seven synchronized projections depicting the streets of Shanghai’s old town at night. In the middle of the studio, a stage has been constructed, a tramway is being repaired and different unrelated characters appear. The artist uses seven cameras which film the same scene from seven different angles, with variations of scale, depths of field and tracks of movement. The artist has used a technique he calls “multiple views film” and what the viewer could perceive as separate instances, are actually simultaneously tied together into one scene which complete our usual way of seeing things. The viewer’s attention is drawn to the characters’ expressions, rendering even the simplest actions monumental. The artist is interested by the beauty which appears by chance; and with the multiple views of the camera he captures the grace and subtle reactions of the actors. The work questions reality, our perception and our relationship with time. 
 
Born in 1971 in Beijing, Yang Fudong lives and works in Shanghai. He trained as a painter before devoting himself to photography, video and film towards the end of the 1990s. His five part film Seven Intellectuals in Bamboo Forest (2003-2007) gave him international recognition as one of the most interesting young Chinese artists of his generation. At the heart of his works is the disorientation of youth in his country, torn between tradition and the western lifestyle as well as the construction of identity fashioned by mythology, the personal memory and experience. Infused with existential questions, his works have a beautiful aesthetic quality which is sometimes reminiscent of films from the 1930s and the post war ‘film noir’.
 
Yang Fudong’s next solo show opens on the 18th March 2011 at the Sherman Contemporary Art Foundation in Sydney. In 2010, he had solo shows at Kunsthaus Baselland in Basel (Switzerland), at the National Museum of Contemporary Art in Athens (Greece) and at Kino Kino in Sandnes (Norway) ; in 2009 at the Hara Museum in Tokyo, at the Museum of Contemporary Art in Denver, at the Asia Society and Museum in New York, at the MuHKA in Antwerp (Belgium), at the Zendai Museum of Modern Art in Shanghai. Other important solo shows took place at the Phoenix Art Museum (2008), at Parasol Unit, London (2006), at the Stedelijk Museum, Amsterdam (2005), at Castello di Rivoli, Turin (2005), at Kunsthalle Wien, Vienna (2005), at the Renaissance Society, Chicago (2004). 
 
The film Fifth Night has been shown in Rehearsal: 8th Shanghai Biennale in 2010. This same year, Yang Fudong participated in other group shows, among them : 21st Century: Art in the First Decade, Gallery of Modern Art, Queensland; The Beauty of Distance: Songs of Survival in a Precarious Age, 17th Biennale of Sydney; Shanghai, Asian Art Museum, San Francisco. In 2009, the important exhibitions included: Breaking Forecast, 8 Key Figures of China's New Generation Artists, Ullens Center for Contemporary Art, Beijing; The State of Things, BOZAR, Brussels; Shanghai Kino, Kunsthalle Bern (Switzerland); Reversed Images, Museum of Contemporary Photography, Chicago. We can also mention Sprout from White Nights, Bonniers Konsthall, Stockholm (2008) ; The 52nd International Art Exhibition, La Biennale di Venezia, Venice (2007); The Real Thing: Contemporary Art from China, Tate Liverpool (2007); Asia Pacific Triennale of Contemporary Art, Queensland (2006); Time Zones: Recent Film and Video, Tate Modern, London (2005); Chinese Pavilion and Utopia Station, the 50th Biennale di Venezia, Venice (2005); Liverpool Biennial (2004), Documenta 11, Kassel (2002).